Crowdfunding

Crowdfunding

Τι είναι το
Crowdfunding;

Το Crowdfunding είναι μια μέθοδος άντλησης κεφαλαίων, μέσω της συλλογικής προσπάθειας ατόμων, κοινοτήτων και μεμονωμένων επενδυτών, για την υποστήριξη ενός συγκεκριμένου έργου ή μιας πρωτοβουλίας.




Περιλαμβάνει την προσέγγιση ενός μεγάλου αριθμού ανθρώπων, συχνά μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, για τη συγκέντρωση πόρων για έναν κοινό σκοπό.

Πλατφόρμες Crowdfunding  
για να εξερευνήσετε.

Kickstarter


Το Kickstarter είναι μια μοναδική πλατφόρμα crowdfunding που χρησιμεύει ως ορμητήριο για δημιουργικά έργα και ιδέες. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα, το Kickstarter αγκαλιάζει τη δημιουργική διαδικασία και ενθαρρύνει τους δημιουργούς να εκφράσουν την εκτίμησή τους μέσω ειδικών ανταμοιβών για τις συνεισφορές των υποστηρικτών τους.

✓ Συνιστάται για: Το Kickstarter είναι ιδανικό για δημιουργικά άτομα και ομάδες που αναζητούν χρηματοδότηση για έργα και καινοτόμες ιδέες. Απευθύνεται σε καλλιτέχνες, επιχειρηματίες, πρωτοβουλίες κοινωνικού χαρακτήρα, εξειδικευμένα έργα, εκδηλώσεις και ανάπτυξη προϊόντων.

✓Δημοφιλές χαρακτηριστικό: Το μοντέλο χρηματοδότησης “όλα ή τίποτα” του Kickstarter θεωρείται συχνά πλεονέκτημα. Παρέχει στους δημιουργούς τη διαβεβαίωση ότι θα έχουν τους απαραίτητους πόρους για να φέρουν εις πέρας τα έργα τους, εάν επιτύχουν τον στόχο χρηματοδότησής τους. Ταυτόχρονα, διασφαλίζει ότι τα κεφάλαια των υποστηρικτών θα χρησιμοποιηθούν μόνο εάν το έργο επιτύχει τον στόχο του, μειώνοντας το ρίσκο και για τα δύο μέρη.

✓Κατηγορίες fundraising: arts & multimedia, design & tech, food & crafts, publishing

✓Χρεώσεις: Κόστος χρήσης 5% των συνολικών κεφαλαίων που συγκεντρώθηκαν και κόστος συναλλαγής (μεταξύ 3% και 5%). Εάν η χρηματοδότηση δεν είναι επιτυχής, δεν υπάρχουν χρεώσεις.

Indiegogo


Το Indiegogo είναι μια πλατφόρμα crowdfunding που παρέχει σε ιδιώτες, επιχειρηματίες και οργανισμούς τα μέσα για τη συγκέντρωση κεφαλαίων για ένα ευρύ φάσμα έργων και ιδεών. Είτε πρόκειται για δημιουργικές προσπάθειες, καινοτόμα προϊόντα, έργα κοινωνικού σκοπού ή προσωπικές πρωτοβουλίες, προσφέρει μια πλατφόρμα στους ενδιαφερόμενους όπου μπορούν να συνδεθούν με μια παγκόσμια κοινότητα υποστηρικτών.

✓Συνιστάται για: Το IndieGoGo συνιστάται για άτομα, επιχειρηματίες και οργανισμούς που αναζητούν χρηματοδότηση για μια ποικιλία έργων και πρωτοβουλιών. Ορισμένοι τομείς στους οποίους το Indiegogo μπορεί να είναι ιδιαίτερα επωφελής είναι τα δημιουργικά έργα, τα καινοτόμα προϊόντα και τεχνολογίες, οι κοινωνικοί σκοποί και οι μη κερδοσκοπικές πρωτοβουλίες, τα προσωπικά έργα και τα έργα μικρής κλίμακας

✓Δημοφιλές χαρακτηριστικό: Το ευέλικτο μοντέλο χρηματοδότησης του Indiegogo το διαφοροποιεί από άλλες πλατφόρμες και παρέχει στους δημιουργούς περισσότερες επιλογές και έλεγχο των εκστρατειών τους. Φιλοξενεί ένα ευρύτερο φάσμα έργων, προϋπολογισμών και αναγκών χρηματοδότησης, καθιστώντας το μια μοναδική και ελκυστική επιλογή για τους διοργανωτές εκστρατειών.

✓Κατηγορίες fundraising: tech & innovation, creative works, community projects

✓Χρεώσεις: Το Indiegogo έχει μια κλιμακωτή δομή τιμολόγησης, όπου το κόστος εξαρτάται από τον τύπο της καμπάνιας και το μοντέλο χρηματοδότησης που επιλέγεται. Για καμπάνιες σταθερής χρηματοδότησης, υπάρχει κόστος χρήσης πλατφόρμας 5% και κόστος συναλλαγής περίπου 3% συν 0,20€ ανά συναλλαγή. Στις καμπάνιες ευέλικτης χρηματοδότησης, η χρέωση χρήσης πλατφόρμας είναι 5% για επιτυχημένες καμπάνιες, αλλά αν δεν επιτευχθεί ο στόχος, εφαρμόζεται επιπλέον χρέωση 5%. Το κόστος συναλλαγής ακολουθεί την ίδια δομή με τις εκστρατείες σταθερής χρηματοδότησης.

Gofundme


Το GoFundMe είναι μια δημοφιλής πλατφόρμα crowdfunding που επιτρέπει σε ιδιώτες και οργανισμούς να συγκεντρώνουν κεφάλαια για ένα ευρύ φάσμα σκοπών και προσωπικών αναγκών. Παρέχει μια φιλική προς το χρήστη και προσβάσιμη πλατφόρμα, ώστε οι χρήστες να δημιουργούν καμπάνιες συγκέντρωσης χρημάτων και να μοιράζονται τις ιστορίες τους με ένα παγκόσμιο κοινό.

✓Συνιστάται για: Το GoFundMe απευθύνεται τόσο σε προσωπικούς όσο και σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Οι ιδιώτες μπορούν να δημιουργήσουν καμπάνιες για να ζητήσουν οικονομική βοήθεια για προσωπικές ανάγκες, ενώ οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και οι κοινοτικές ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για να συγκεντρώσουν χρήματα για φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες και κοινωνικούς σκοπούς.

✓Δημοφιλές χαρακτηριστικό: Οι καμπάνιες του GoFundMe είναι σχεδιασμένες ώστε να μοιράζονται εύκολα σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων. Αυτό επιτρέπει στους διοργανωτές να αξιοποιήσουν τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων και να διαδώσουν το μήνυμά τους σε ένα ευρύτερο κοινό. Όταν οι καμπάνιες έχουν απήχηση στους ανθρώπους, έχουν τη δυνατότητα να γίνουν viral, προσελκύοντας σημαντική προσοχή και δημιουργώντας ένα κύμα υποστήριξης και δωρεών.

✓Κατηγορίες fundraising: medical care, emergency, education, nonprofit, Covid-19 support, crisis relief

✓Τιμολόγηση: Στο GoFundMe δεν υπάρχει χρέωση για την έναρξη ή τη διαχείριση της καμπάνιας. Το κόστος συναλλαγής είναι 2,9% + €0,25 για κάθε δωρεά.

Patreon


Το Patreon προσφέρει στους επιχειρηματίες και οργανισμούς μια ευκαιρία να συνδεθούν με τους υποστηρικτές τους, να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο μοντέλο χρηματοδότησης και να ενισχύσουν τη δημιουργία μιας κοινότητας γύρω από τον σκοπό τους. Αξιοποιώντας τη δομή των μελών του Patreon και τα χαρακτηριστικά δέσμευσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δημιουργήσουν μια αμοιβαία επωφελής σχέση με τους υποστηρικτές τους, προωθώντας παράλληλα τον σκοπό τους.

✓Συνιστάται για: Το Patreon προσφέρει μια ευέλικτη και προσαρμόσιμη πλατφόρμα που μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα επιλογών, παρέχοντας εργαλεία και πόρους για τη σύνδεση με το κοινό, τη λήψη συνεχούς υποστήριξης για ένα βιώσιμο αποτέλεσμα.

✓Δημοφιλές χαρακτηριστικό: Ένα από τα αγαπημένα του χαρακτηριστικά είναι η δυνατότητα σύνδεσης με τους πιο πιστούς υποστηρικτές. Μέσω του Patreon, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν και να επικοινωνούν άμεσα με τους αφοσιωμένους υποστηρικτές τους, με email lists ή live-streamed events, καλλιεργώντας την αίσθηση της σύνδεσης, δημιουργώντας έτσι ένα αφοσιωμένο και υποστηρικτικό κοινό που μπορεί να στηρίξει το έργο τους μέσω επαναλαμβανόμενων δωρεών.

✓Κατηγορίες fundraising: creative arts & multimedia, community & social causes, education, local businesses, creators-of-all-kinds

✓Χρεώσεις: Το Patreon προσφέρει δωρεάν πλάνο στους χρήστες που ξεκινάνε την καμπάνια τους, με δυνατότητα να εισάγουν επιλογές επί πληρωμή όποτε επιθυμούν για να αρχίσουν να αποκτούν κέρδος. Ανάλογα το πακέτο, το κόστος χρήσης της πλατφόρμας είναι 5%- 12% και το κόστος συναλλαγής 3,4% – 5% + €0,35 ανά συναλλαγή.

Συχνές Ερωτήσεις (FAQs)

Οι πλατφόρμες crowdfunding, σας προσφέρουν μια ενιαία πλατφόρμα για να χτίσετε, να παρουσιάσετε και να μοιραστείτε την ιδέα σας με το κοινό, συγκεντρώνοντας δωρεές και χορηγίες από υποστηρικτές και επενδυτές, που πιστεύουν στο όραμά σας, ξεπερνώντας τα εμπόδια εύρεσης χρηματοδότησης.  
Αξιοποιώντας τη δύναμη του πλήθους, το crowdfunding επιτρέπει σε κοινωνικές επιχειρήσεις, όπως τους ΚοιΣΠΕ, να συγκεντρώσουν οικονομική υποστήριξη, να δημιουργήσουν μια κοινότητα υποστηρικτών και να υλοποιήσουν το όραμά τους.   Παρέχει μια οδό για να παρουσιάσετε τον ΚοιΣΠΕ σας σε ένα ευρύ κοινό, να προσελκύσετε οικονομική υποστήριξη και να οικοδομήσετε την αναγνωρισιμότητα του Συνεταιρισμού σας.
Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το crowdfunding, είναι σημαντικό να ορίσετε με σαφήνεια το έργο σας και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματά του.   Επιλέξτε μια κατάλληλη πλατφόρμα crowdfunding που να ευθυγραμμίζεται με τους στόχους και τις αξίες σας, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η φήμη, το κοινό-στόχος και τις υπηρεσίες υποστήριξης. 
  • Θέστε ρεαλιστικούς στόχους χρηματοδότησης διαχωρίζοντάς τους σε μικρότερα, εφικτά βήματα ή στόχους προσφέροντας κίνητρα που απευθύνονται στο κοινό σας και το παρακινούν να συνεισφέρει. 
  • Δημιουργήστε μια ελκυστική εκστρατεία που να αφηγείται αποτελεσματικά την ιστορία σας, τους στόχους και τον κοινωνικό χαρακτήρα του ΚοιΣΠΕ σας. 
  • Αναπτύξτε μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ, αξιοποιώντας τόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όσο και την προσωπική επικοινωνία, για να μεγιστοποιήσετε την προβολή της εκστρατείας. 
  • Καλλιεργήστε σχέσεις με τους υποστηρικτές παρέχοντάς τους τακτικές ενημερώσεις σχετικά με την πρόοδο του έργου, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη σας για την υποστήριξή τους και εμπλέκοντας τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, όπου χρειάζεται, ενισχύοντας έτσι τη μακροπρόθεσμη υποστήριξή τους. 
 
Πριν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε μια πλατφόρμα Crowdfunding, είναι σημαντικό να κατανοήσετε το σχετικό κόστος. Υπάρχουν δύο βασικά έξοδα που πρέπει να λάβετε υπόψη: το κόστος χρήσης της πλατφόρμας και το κόστος συναλλαγής. Το κόστος χρήσης της πλατφόρμας είναι το ποσό που πληρώνετε για τη χρήση μιας πλατφόρμας crowdfunding, ενώ το κόστος συναλλαγής προκύπτει κάθε φορά που ένας υποστηρικτής κάνει δωρεά με πιστωτική κάρτα.  Ωστόσο, αρκετές πλατφόρμες έχουν πλάνα χωρίς χρέωση, που απευθύνονται σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και μικρές επιχειρήσεις. Η κύρια πρόκληση με τα δωρεάν πλάνα είναι η περιορισμένη επεκτασιμότητά τους, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη μετάβαση σε ένα πλάνο επί πληρωμή. Επιπλέον, το κόστος συναλλαγής τείνει να είναι υψηλότερο σε αυτές τις περιπτώσεις. Παρόλο που μπορείτε να μεταφέρετε αυτό το κόστος στους δωρητές, μπορούν πάντα να αρνηθούν να το καλύψουν. 
Αξιολόγηση πλατφόρμας
myimage
Πώς θα βαθμολογούσατε τη συνολική σας εμπειρία με την πλατφόρμα;
Μετάβαση στο περιεχόμενο